Allmänna villkor
Du måste vara minst 18 år för att du ska kunna beställa från oss. Om du är under 18 år krävs din målsmans tillstånd innan du gör en beställning. Kopklocka.se levererar endast inom Sverige.

Priser
I alla våra priser ingår svensk moms, 25 %. Rekommenderade priser är svensk standard för de varor som finns på den svenska marknaden. De märken/produkter som normalt inte säljs i Sverige räknas om från EU butikspriser. Hos oss behöver du aldrig betala mer än nödvändigt! Vi har alltid 20-40% rabatt på alla våra klockor.

Säker betalning
Att handla på www.kopklocka.se är säkert och enkelt. Du väljer mellan faktura, delbetalning (Klarna Konto), direktbetalning genom din bank eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard. För mer information om betalning läs nedan.

Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard kan betala med ditt kontokort. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt konto vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig. 

Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Om ditt kortköp nekas välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure.

CVC är en tresiffrig kod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. Koden, som även kallas CVV2-kod (Visa) eller CVC2-kod (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna (se exempel nedan). Koden bygger på en matematisk algoritm som är baserad på kortnumret och sista giltighetsdatum. En korrekt angiven kod verifierar att det är ett riktigt kort.

Faktura
Om du väljer faktura som betalningsalternativ tillkommer en faktureringsavgift på 29 kronor. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor endast till folkbokförd adress.

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning skickas en skriftlig påminnelse med lagstadgad påminnelseavgift på 60 kronor. Dessutom utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med ett tillägg på 24 %.

Delbetalning (Klarna konto)
Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv varje månad hur mycket du vill betala (lägst 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB, som sammanställer alla dina delbetalningsköp (om du har flera) på en och samma månadsavi. För Klarna konto gäller en årsränta på 19,5% och en aviavgift på 29 kronor per utsänd avi.

Vid delbetalning gör Klarna en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress. Klicka här för att se fullständiga villkor för delbetalning.

Direktbetalning genom din bank
Du som är ansluten till Internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan göra en betalning direkt från ditt bankkonto. När du väljer direktbetalning som betalningsalternativ slussas du automatiskt till din bank och loggar in på vanligt sätt. Betalningen genomförs sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Leveransinformation
Beställningar inkomna innan kl. 13.00 behandlas och skickas samma dag – Vi försöker skicka varorna samma dag om beställningen görs före kl.13.00 måndag-fredag, förutsatt att det inte finns några problem som bearbetning av ordern eller väntan på din betalning. Under högsäsong, såsom jul och nyår rekommenderar vi att du gör din beställning i god tid eftersom det kan finnas små förseningar när vi får ökade orderingångar.

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar från det att ordern skickats. Det e-mail som du mottar innehåller ett spårningsnummer så att du när som helst kan följa försändelsen.

Leveranssätt
Normal - Om du inte har bråttom med din beställning kommer de flesta beställningar att levereras inom sju arbetsdagar efter det att vi har skickat varan. Denna tjänst är helt gratis för alla kopklocka.se kunder.

Express – Om det skall gå lite snabbare har vi vår Express leverans där du får dina varor hemskickade inom 1-3 arbetsdagar. Tillägget för Express leveranssätt är + 99 kronor.

Oavsett vilket leveranssätt du väljer är dina klockor fullt försäkrade.

Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse via e-mail med relevant information om din försändelse. Om du har beställt en vara som är tillfälligt slut kontaktar vid dig via e-mail gällande beräknat leveransdatum. Om den beställda produkten har utgått ur sortimentet har du möjlighet att avbryta köpet eller byta till en annan ersättningsvara.

Leveransförsening
Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-mail eller telefon. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Ej utlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket returneras detta till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig returkostnaden, expeditionskostnaden och hanteringskostnaden vilket i dagsläget är 269 kronor. Du kommer då att faktureras för denna kostnad enligt gällande regler.

Förlorade paket
I mycket sällsynta fall kan det hända att din beställning inte kommer fram inom den avsatta tiden, kontakta då vår kundtjänst på
info@kopklocka.se så snart som möjligt.

Transportskadade paket
Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du skador på paketet så ska du anmäla detta omedelbart till postkontoret och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till Postens hantering, ska du kontakta Posten och göra en skadeanmälan. Kontakta oss om eventuell tvist inte kan lösas med Posten.

Ångerrätt / Bytesrätt
Kontakta oss alltid på info@kopklocka.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du tar emot din beställning. Ångerrätten/bytesrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta förpackningen eller ta bort skyddsplasten.

För att vi ska godkänna returen kräver vi att klockan ska återsändas till oss i originalförpackning tillsammans med följesedeln och garantibeviset, skyddsplast ska sitta kvar, precis som den såg ut vid mottagandet och att klockarmbandet inte är justerat. Om det finns någon plombering ska den vara obruten. Vi löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav! Säkraste sättet är att skicka din klocka med posten, rekommenderat brev då den blir försäkrad och spårbar. Vid utnyttjandet av ångerrätten/byttesrätten är kunden ansvarig för returkostnaden. Kom ihåg att spara ditt inlämningskvitto eftersom det är du som ansvarar för returförsändelsen! KopKlocka.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dåligt emballage vid retur.

Efter att vi har mottagit och godkänt varan så återbetalar vi varuvärdet inom 30 dagar.

Reklamation
Kontakta oss alltid på info@kopklocka.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. 

Är din vara skadad eller felaktig ska varan reklameras inom skälig tid (högst tre år enligt konsumentköpslagen). Reklamationen ska göras på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka. 

Beroende på typ av reklamation kan kunden komma att få lägga ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden för eventuella kostnader (returfrakt).

Återbetalning
Hävs ett köp på riktiga grunder, vid till exempel utnyttjande av ångerätten, reklamation eller godkänd retur återbetalar vi alltid konsumenten inom 30 dagar.

Sekretess och personuppgiftslagen
När du registrerar dig som medlem eller gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Fel/Slutförsäljning/Prisändringar
Vi reserverar oss för skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar.