Leveransinformation
Beställningar inkomna innan kl. 13.00 behandlas och skickas samma dag – Vi försöker skicka varorna samma dag om beställningen görs före kl.13.00 måndag-fredag, förutsatt att det inte finns några problem som bearbetning av ordern eller väntan på din betalning. Under högsäsong, såsom jul och nyår rekommenderar vi att du gör din beställning i god tid eftersom det kan finnas små förseningar när vi får ökade orderingångar.

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar från det att ordern skickats. Det e-mail som du mottar innehåller ett spårningsnummer så att du när som helst kan följa försändelsen.

Leveranssätt
Normal - Om du inte har bråttom med din beställning kommer de flesta beställningar att levereras inom sju arbetsdagar efter det att vi har skickat varan. Denna tjänst är helt gratis för alla kopklockas kunder.

Express – Om det skall gå lite snabbare har vi vår Express leverans där du får dina varor hemskickade inom 1-3 arbetsdagar. Tillägget för Express leveranssätt är + 99 kronor.

Bra att tänka på vid expressleverans?
Express leverans 99 kr, order innan kl 13.00 levereras inom 1-3 dagar. Leveranstiden räknas alltid i arbetsdagar. Lördag, söndag och röda dagar räknas ej som del av leveranstiden.
Leveranstiden för expressorder är beräknad och gäller endast för områden som dagligen har utkörning av speditörer som exempelvis Schenker, DHL och Posten. Det krävs att leveransadressen är bemannad under kontorstid (08:00-17:00) för att leverans ska kunna ske som utlovat. Ingen avisering sker innan leverans. Är det ingen hemma så lämnas paketet till närmaste utlämningsställe.
KöpKlocka.se ansvarar inte för förseningar av leveranser som beror på händelser utanför vår kontroll, exempelvis förseningar hos transportören.

Oavsett vilket leveranssätt du väljer är dina klockor fullt försäkrade.

Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse via e-mail med relevant information om din försändelse.

Om du har beställt en vara som är tillfälligt slut kontaktar vid dig via e-mail gällande beräknat leveransdatum. Om den beställda produkten har utgått ur sortimentet har du möjlighet att avbryta köpet eller byta till en annan ersättningsvara.

Leveransförsening
Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-mail eller telefon. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Ej utlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket returneras detta till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig returkostnaden, expeditionskostnaden och hanteringskostnaden vilket i dagsläget är 269 kronor. Du kommer då att faktureras för denna kostnad enligt gällande regler.

Förlorade paket
I mycket sällsynta fall kan det hända att din beställning inte kommer fram inom den avsatta tiden, kontakta då vår kundtjänst på
info@kopklocka.se så snart som möjligt.

Transportskadade paket
Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du skador på paketet så ska du anmäla detta omedelbart till postkontoret och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till Postens hantering, ska du kontakta Posten och göra en skadeanmälan. Kontakta oss om eventuell tvist inte kan lösas med Posten.